MTB… Οδηγείες προς ναυτιλομένους


MTB
Όρθιος στο μονοπάτι

Άντε και το πήρες το σούπερ mountain bike… τί θα το κάνεις; Θα το έχεις μόνο για βόλτες στις πλατείες επειδή φοβάσαι τα μονοπάτια; Όχι! Λογικός ο φόβος που νιώθεις στα μονοπάτια με μεγάλη κατηφορική κλίση και η αποστροφή για τις ανηφόρες. Αυτά ακριβώς όμως κάνουν το MTB διασκεδαστικό και για αυτό ακριβώς φτιάχτηκε το ποδήλατο που τόσο ακριβά αγόρασες. Με λίγες συμβουλές και πολύ επιμονή, το μονοπάτι που σε τρομάζει, θα γίνει η παιδική σου χαρά!
Φρένα
Η χρήση των φρένων είναι μεγάλο κεφάλαιο. Το θέμα δεν είναι το πώς θα σταματήσεις το ποδήλατο αλλά το πόσο πολύ ή πόσο λίγο πρέπει να τα πιέσειςώστε να έχεις τον απόλυτο έλεγχο του ποδηλάτου. Όσο περισσότερο βάρος έχει το ελαστικό, τόσο περισσότερο μπορείς να πιέσεις το φρένο. Στην κατηφόρα η ρόδα μπροστά, έχει περισσότερο βάρος από την πίσω. Φρενάροντας κυρίως με το μπροστινό, θα αποφύγεις το γλίστρημα και θα διατηρήσεις τον έλεγχο του ποδηλάτου. Μην το παρακάνεις όμως γιατί θα καταλήξεις να εκτοξευθείς πάνω από το τιμόνι… Δεν πρέπει όμως να ξεχνάς το πίσω φρένο! Στην κατηφόρα, μετατόπισε το βάρος σου πίσω για να βάλεις βάρος στο πίσω ελαστικό και να φρενάρεις καλύτερα και με αυτό. Έτσι θα έχεις την μέγιστη απόδοση των φρένων και τον απόλυτο έλεγχο του ποδηλάτου.

MTB
MTB

Ανηφόρα
Πριν ακόμα ξεκινήσει η ανηφόρα, βάλε την κατάλληλη – ελαφριά ταχύτητα! Κατάλληλη ταχύτητα είναι αυτή που ταιριάζει στο πεδίο αλλά και στις δυνατότητες σου. Μην σηκώνεσαι. Μπορεί αυτό να βολεύει στις κούρσες, στο MTB όμως δεν βοηθάει. Αν σηκωθείς, το πίσω ελαστικό θα χάσει πρόσφυση επειδή δεν έχει βάρος και θα γυρνάει τρελά σε κάθε πεταλιά σου. Γύρε μπροστά πάνω από το τιμόνι, και κάτσε όσο το δυνατόν πιο μπροστά στην σέλα. Έτσι θα μεταφέρεις βάρος στο μπροστά ελαστικό και δεν θα χοροπηδάει στις ανωμαλίες του εδάφους. Μην σταματάς το πεταλάρισμα. Αν σταματήσεις είναι πολύ δύσκολο να ξαναρχίσεις και θα καταλήξεις να σπρώχνεις το ποδήλατο.
Κατηφόρα
Αν η κλίση είναι μεγάλη, χαμήλωσε λίγο την σέλα σου. Βάλε βαριά ταχύτητα. Έτσι η αλυσίδα δεν θα βγαίνει εύκολα και θα έχεις καλύτερο πάτημα και έλεγχο. Χαλάρωσε και σήκω όρθιος στα πετάλ. Κράτα τα γόνατα και τους αγκώνες λυγισμένα για να απορροφούν τους κραδασμούς και να έχεις χαμηλό κέντρο βάρους. Κράτα καλά τα γκρίπ, χωρίς να τα σφίγγεις. Χρησιμοποίησε το σώμα σου για να στρίψεις, μεταβιβάζοντας το βάρος σου δεξιά-αριστερά. Κράτα τα πετάλ σχεδόν παράλληλα με το έδαφος, με το μπροστινό λίγο πιο πάνω για να μην βρίσκει σε πέτρες και άλλα εμπόδια. Συγκεντρώσου στο να βρεις την καλύτερη πορεία και κοίτα μπροστά, εκεί που θες να πάς αποφεύγοντας τα εμπόδια.

Άντε καλές βόλτες!

Πηγές: the-ultimate-guide-to-mountain-biking

Advertisements

Αφήστε ένα σχόλιο/Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s