Αναρρίχηση και τρέξιμο


Αναρρίχηση και τρέξιμο, τρέξιμο και αναρρίχηση… Δύο δραστηριότητες που αγαπώ πολύ. Πόσο όμως το τρέξιμο βοηθάει στο να βελτιωθώ στην αναρρίχηση;

Ψάχνοντας για πληροφορίες σχετικά με το θέμα, αρχικά μπερδεύτηκα. Από τη μια ο Uelli Steck και η Sasha DiGiulian, οι οποίοι έχουν πολλά χλμ. τρέξιμο στο πρόγραμμα τους και από την άλλη όσοι λένε οτι το τρέξιμο έχει αρνητικά αποτελέσματα γιατί «χτίζει» μεγάλους, βαρύς μυς στα πόδια και κλέβει ενέργει από τον οργανισμό. Τελικά κατέληξα στο οτι οι πρόγονοι μας έχουν για μια ακόμη φορά δικιο… Σε όλα υπάρχει μέτρο!

Μην κοιτάς τον Steck.  Αυτός είναι αθλητής φαινόμενο, γι’ αυτό και είναι εκεί που είναι. Αν σηκωθείς το πρωί, τρέξεις 1 ώρα και μετά πάς για αναρρίχηση, το πιθανότερο είναι οτι δεν θα καταφέρεις να κάνεις πολλά πράγματα. Αποφάσισε τί θες να σκαρφαλώσεις. Αν στόχος σου είναι μια δυναμική σπορ διαδρομή τότε χρειάζεσαι δύναμη που θα αποκτήσεις μόνο μέσα από στοχευμένη προπόνηση για αναρρίχηση. Μπορείς να τρέχεις χαλαρά, το πολύ για 20 λεπτά, 2-3 φορές την εβδομάδα, για να συντηρηθείς σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο και για να αυξήσεις την κυκλοφορία του αίματος που βοηθά στην αποκατάσταση. Αν στόχος σου είναι μια μεγάλη, παραδοσιακή διαδρομή, με 2 ώρες πρόσβαση και άλλες τόσες επιστροφή, τότε σίγουρα πρέπει να βάλεις περισσότερο τρέξιμο στην προπόνησή σου για να κτίσεις την αντοχή σου. Το πόσο θα τρέξεις και με τί ένταση, πρέπει να το βρείς με την βοήθεια κάποιου ειδικού.

Όλοι πάντως συμφωνούν οτι η καλύτερη προπόνηση για αναρρίχηση είναι η ίδια η αναρρίχηση. Τα πλεονεκτήματα σε αντοχή και δύναμη που έχει η συνεχής επαφή με τον βράχο, είναι αυτά που θα σε φέρουν πιο κοντά στον στόχο σου!

 

Advertisements

Ένα σχόλιο στο Αναρρίχηση και τρέξιμο

  1. Άμα είναι να κάνεις ό,τι κάνει ο Steck, πρέπει στάνταρ να τρέχεις μια/μιάμιση ώρα μέρα παρά μέρα, μη σου πω και παραπάνω. Τα records που διαβάζουμε πως κάνει στις αναβάσεις ο Steck (εάν τα κάνει…) δεν γίνονται αλλιώς. Αλλιώς κρεμάς γλώσσα.
    Στην καθαρά sport αναρρίχηση συμφωνώ ότι οι υπετροφικοί μύες δυσκολεύουν μάλλον παρά βοηθάνε.

Αφήστε ένα σχόλιο/Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s