Ξεπεράστε τον φόβο της πτώσης


fall

 

Επιμέλεια: Μαρματζάκος Κωνσταντίνος


 

Η ιδέα και μόνο μιας πιθανής πτώσης ενώ σκαρφαλώνουμε επικεφαλείς, είναι αυτό που κάνει τους περισσότερους από εμάς να νιώθουμε άβολα όταν προσπαθούμε κάποια διαδρομή στο όριο μας. Φόβος μας κυριεύει και συνήθως πιάνουμε το σετάκι, κρεμόμαστε στο σχοινί ή υποχωρούμε χωρίς να πιέσουμε τον εαυτό μας να κάνει την δύσκολη κίνηση…

Ο φόβος της πτώσης στο κενό, δεν είναι παράλογος. Οι επιπτώσεις μιας πτώσεις έχουν καταγραφεί στον εγκέφαλό μας και είναι δύσκολο να διαγραφούν. Κάποιοι τον έχουμε πιο έντονο ενώ κάποιοι άλλοι δεν τον νιώθουν καθόλου. Είναι όμως κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε με διάφορους τρόπους.

Το πρώτο βήμα είναι να απαλλαγούμε από τον παράλογο φόβο αποτυχίας των υλικών. Πολλοί φορτώνουν το μυαλό τους με σκέψεις όπως: και αν κοπεί το σχοινί ή σπάσει η συσκευή ασφάλισης ή ο ασφαλιστής μου δεν καταφέρει να με σταματήσει εγκαίρως;

Βγάλτα όλα αυτά από το μυαλό σου! Τα υλικά είναι κατασκευασμένα για αυτήν ακριβώς τη δουλειά! Είναι πιστοποιημένα, και αν είναι σωστά συντηρημένα δεν πρόκειται να αποτύχουν. Αν για κάποιο λόγο δεν εμπιστεύεσαι το σχοινί του φίλου σου, απλά μην το χρησιμοποιείς. Σκαρφάλωσε με τα δικά σου υλικά. Αν δεν εμπιστεύεσαι τον ασφαλιστή σου, μην σκαρφαλώνεις με αυτόν. Βρες κάποιον άλλο να σε ασφαλίσει. Η αναρρίχηση θέλει καθαρό μυαλό και δεν πρέπει να φορτωνόμαστε με περιττές σκέψεις.

Όσο αφορά στον φόβο της πτώσης, υπάρχουν και εδώ τρόποι να ξεπεραστεί.

  1. Σταμάτα να αρπάζεις τα σετάκια κάθε φορά που νιώθεις αυτόν τον φόβο.
  2. Μην γαντζώνεσαι από το σχοινί όταν σε κατεβάζει ο ασφαλιστής από μια διαδρομή.
  3. Προσπάθησε να πιέσεις τον εαυτό σου μέχρι το σημείο της πτώσης. Αν δεν πέφτεις σημαίνει οτι δεν προσπαθείς αρκετά!

Μια τεχνική που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να συνηθίσει το μυαλό και το σώμα σου στην ιδέα της πτώσης είναι η τεχνική clip – drop.

Τί είναι η τεχνική clip – drop.

Βρές μια ασφαλή, εύκολη διαδρομή, με πυκνή ασφάλιση, κάθετη ή και λίγο αρνητική, χωρίς επικίνδυνα εμπόδια όπως πατάρια ή  μεγάλες πέτρες που προεξέχουν.  Προτίμησε μια διαδρομή που ξέρεις. Αν υπάρχει πίστα αναρρίχησης στην περιοχή σου, ξεκίνα από εκεί.  Ξεκίνα να σκαρφαλώνεις. Πέρνα το σχοινί σου από όλα τα βύσματα και όταν φτάσεις σε ένα ασφαλές ύψος (μετά την 4η ασφάλεια) κλίπαρε το σχοινί σου και απλά πέσε… Συνέχισε μετά να σκαρφαλώνεις μέχρι την επόμενη ασφάλεια, κλίπαρε και πέσε. Συνέχισε να κάνεις το ίδιο μέχρι το ρελέ.

Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές αυτής της άσκησης. Όλες έχουν να κάνουν με το ύψος από το οποίο κάνεις την πτώση.

  • Μπορείς να ξεκινήσεις με πτώσεις ενώ κάνεις top-rope.
  • Μπορείς να πέφτεις από το ύψος της πλακέτας
  • Να κάνεις 1-2 κινήσεις πάνω από αυτή και μετά να πέσεις
  • Να φτάσεις την επόμενη πλακέτα και να πέσεις από εκεί.

Πάντα όμως με γνώμονα την ασφάλεια!!!

Πρίν ξεκινήσεις την άσκηση.

  • Να είστε σίγουροι (επικεφαλής και ασφαλιστής) οτι το σχοινί και γενικά όλα τα υλικά που χρησιμοποιείτε είναι σε καλή κατάσταση.
  • Έχετε συνεννοηθεί και κατανοήσει  την διαδικασία και οι δύο;
  • Ελέγξτε ο ένας τον άλλο. Ο ασφαλιστής έχει περάσει σωστά το σχοινί από την συσκευή ασφάλισης; Φοράει σωστά το μπωντριέ; Ο επικεφαλής έχει δεθεί σωστά; Φοράει σωστά το μπωντριέ;
  • Φοράτε και οι δύο κράνη.
  • Βεβαιωθείτε οτι δεν σκαρφαλώνει κανείς κοντά σας.
  • Τσεκάρετε αν το σύστημα δουλεύει. Αφού περάσετε το σχοινί στη δεύτερη ασφάλεια, ζητήστε από τον ασφαλιστή να πάρει τα μπόσικα και καθίστε στο μπωντριέ. Σας κρατάει; Νιώθετε άνετα; Ο ασφαλιστής είναι σε άνετη θέση;
  • Σκαρφαλώστε στην επόμενη ασφάλεια. Περάστε το σχοινί και κάντε μια μικρή πτώση χωρίς πολλά μπόσικα στο σύστημα. Συνεννοηθείτε για το πόσο σχοινί θέλετε να σας δίνει ο ασφαλιστής.

Tips

Μην δοκιμάσετε την τεχνική clip – drop σε παραδοσιακή διαδρομή!!!!

Η άσκηση θα είναι πιο επιτυχής αν ο ασφαλιστής ξέρει να ασφαλίζει δυναμικά. Επιλέξτε κάποιον που εμπιστέυεστε και μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί  του.

Αφού ολοκληρώσετε την άσκηση, αφήστε το σχοινί να «ξεκουραστεί» (περίπου 20 λεπτά) για να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση ή σκαρφαλώστε με την άλλη άκρη.

Οι συνέπειες μιας πτώσης, μπορεί να είναι σοβαρές. Ελέγξε καλά την διαδρομή που  επιλέξατε να κάνετε την άσκηση. Βεβαιωθείτε οτι δεν υπάρχουν εμπόδια που κάνουν επικίνδυνη την άσκηση και οτι η ασφάλιση είναι πυκνή (δεν υπάρχουν run out). Μάθετε να ασφαλίζετε σωστά πριν κάνετε την άσκηση.

Σκοπός  της άσκησης είναι, ο φόβος της πτώσης να μειωθεί. Δεν θα φύγει ολοκληρωτικά, αλλά θα καταφέρετε να τον ελέγξετε.

Καλή επιτυχία!

 

Advertisements

Αφήστε ένα σχόλιο/Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s