Περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα…


Δεν θα ξεχάσω ποτέ, εκείνο το Σ/Κ που ανεβήκαμε με έναν πελοποννησιακό σύλλογο στα Βαρδούσια. Ο ρυθμός μας ήταν πολύ αργός, ο καιρός έκλεινε και παραλίγο να μας πιάσει η νύχτα. Θα κοιμόμασταν στο καταφύγιο και την επόμενη ημέρα, θα κάναμε κορφή. Τίποτα δεν δικαιολογούσε λοιπόν το μέγεθος των σακιδίων που τα μέλη του συλλόγου κουβαλούσαν! Το μυστήριο όμως λύθηκε όταν κάτσαμε να φάμε…

Το τί λιχουδιές βγήκαν στο τραπέζι δεν μπορείτε να φανταστείτε! Ή μήπως μπορείτε γιατί και εσείς το ίδιο κάνετε;

Αβγά βρασμένα, σούπες έτοιμες, πίτες, λουκάνικα, γλυκά του κουταλιού, ομελέτες, ελιές, τυριά, ντομάτες και άλλα πολλά. Όλα προσεκτικά συσκευασμένα  σε τάπερ πλαστικά ή γυάλινα δοχεία! Ακόμα και ένα σετ αλατοπίπερο έκανε την εμφάνιση του…

Φυσικά απόλαυσα την ποικιλία του φαγητού και δεν είπα τίποτα γιατί το μόνο που είχα μαζί μου ήταν λίγος τραχανάς, μια χούφτα ξηροί καρποί και δύο παστέλια για την ημέρα κορφής.

Όλα αυτά όμως που κουβαλούσαν, προσέθεταν βάρος στο σακίδιο και κούρασαν τόσο πολύ τους ορειβάτες που όχι μόνο καθυστέρησαν στην ανάβαση, αλλά και κάποιοι από αυτούς δεν ήρθαν στην κορφή την επόμενη μέρα. Για να μην είστε λοιπόν από αυτούς που κουβαλούν περιττό βάρος στο βουνό και κουράζονται δίχως λόγο, αλλά και για να έχετε την απαραίτητη ενέργεια για να ολοκληρώσετε την προσπάθειά σας, διαβάστε τις συμβουλές που ακολουθούν για το τί πρέπει να προσέξετε στις επιλογές σας. Περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα φυσικά!

Ξηροί καρποί, φρούτα, μπάρες δημητριακών

Το φαγητό που θα πάρετε μαζί σας, εξαρτάται από τον χρόνο που σκοπεύετε να είστε στο βουνό αλλά και τα γούστα σας!

Για μια μονοήμερη, πεζοπορική εξόρμηση δεν χρειάζεται να πάρετε την «μάνα σας και τον πατέρα σας», όπως έλεγε η γνωστή διαφήμιση. Προτιμήστε τρόφιμα που σας αρέσει να τρώτε, είναι νόστιμα, έχουν αρκετές θερμίδες, συσκευάζονται εύκολα και δεν έχουν πολύ βάρος. Ξηροί καρποί, αποξηραμένα φρούτα, μπάρες δημητριακών, σοκολάτες, παστέλια και φρούτα, είναι μερικά από τα αγαπημένα μου.

Αν σκοπεύετε να κάνετε μια αναρριχητική διαδρομή, που δεν θα είναι εύκολο να καθίσετε να φάτε, πάρτε μαζί σας τρόφιμα εύκολα στην χρήση (μπάρες δημητριακών και ξηροί καρποί π.χ). Τον χειμώνα, που η θερμοκρασία είναι χαμηλή, τοποθετήστε τα τρόφιμα που ενδέχεται να παγώσουν (οι σοκολάτες π.χ. ), όπως και το νερό, σε σημεία που θα παραμείνουν ζεστά, για να μην σπάσετε κανένα δόντι. Τυλίχτε τα σε κάποιο ρούχο ή βάλτε τα στην εσωτερική τσέπη του τζάκετ.

Στην περίπτωση που σχεδιάζετε μια πολυήμερη διάσχιση ή κάτι που χρειάζεται περισσότερο χρόνο στο βουνό, πάρτε περισσότερα τρόφιμα μαζί σας αλλά πάντα με γνώμονα το βάρος και τον χρόνο παρασκευής τους! Ο τραχανάς, οι έτοιμες/αποξηραμένες σούπες σε φακελάκι από τα σούπερ μάρκετ, ο φιδές και τα μικρά ζυμαρικά (πένες π.χ.) είναι κάποιες επιλογές με μικρό βάρος, γρήγορα στο μαγείρεμα και με αρκετή ενέργεια για να σας κρατήσουν δυνατούς! Περιττό να γράψω οτι θα πρέπει να έχετε μαζί σας μαγειρικά σκεύη και γκαζάκι.

Δεν αναφέρθηκα καθόλου στο ζήτημα του νερού αφού όλοι ξέρουμε ότι η σωστή ενυδάτωση είναι το Α και το Ω!

Καλή  όρεξη και καλές εξορμήσεις!

Κωνσταντίνος Μαρματζάκος

Advertisements

Ένα σχόλιο στο Περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα…

Αφήστε ένα σχόλιο/Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s