Πεζοπορία στον Όλυμπο. Πετρόστουγκα – Ζολώτα

Η ιστορία έχει ως εξής, λίγες μέρες πριν, κανόνισα με παρέα να ανέβουμε Όλυμπο. Το πλάνο ήταν να ξεκινήσουμε πρωί από την «Γκορτσιά» (διασταύρωση), να κάνουμε μια στάση στην Πετρόστουγκα, να είμαστε μεσημεράκι στο οροπέδιο, όπου θα κοιμόμασταν και την επομένη, με την δροσούλα, να ανέβουμε στον Μύτικα. Τα πλάνα όμως είναι για να χαλάνε και ένας από την παρέα, έδειξε σημάδια κόπωσης σχεδόν από την αρχή! Φτάσαμε με καθυστέρηση στην Πετρόστουγκα, όπου ο φίλος μου αποφάσισε να μην συνεχίσει και εγώ να του κάνω παρέα. Μείναμε λοιπόν να απολαύσουμε το τσάι μας στο καταφύγιο, καθώς παρακολουθούσαμε μελαγχολικά, την υπόλοιπη παρέα να συνεχίζει για το οροπέδιο.

Η ομίχλη προσθέτει μυστήριο στο πανέμορφο τοπίο

Το βράδυ, ο φίλος μου ξεκίνησε να αναλύει τις εναλλακτικές μας και κάτι έλεγε για εγερτήριο στις 4, αναχώρηση στις 4:30, άφιξη στο οροπέδιο κατά τις 7, πρωινό στον Κάκκαλο, κορυφή και επιστροφή από Πριόνια… Έχοντας δει όμως τις επιδόσεις του το πρωί, ευγενικά του είπα ότι δεν θα προλάβουμε τους άλλους. Μια ιδέα είχε καρφωθεί στο μυαλό μου. Ίσως συναντούσαμε την υπόλοιπη παρέα στο καταφύγιο του Ζολώτα, στο κατέβασμα. Άνοιξα τον χάρτη και είδα ότι υπάρχει αυτή η σύνδεση.

Η περιγραφή έλεγε: “Ενδιαφέρουσα σύνδεση της Πετρόστουγκας με το καταφύγιο Σπ. Αγαπητός (Ζολώτα). Μέτρια σήμανση, κατατόπους πεσμένα δέντρα”. Το μονοπάτι ωστόσο, έδειχνε να μην έχει πολλά πάνω κάτω. Όταν ρώτησα στο καταφύγιο, μου είπαν ότι το μονοπάτι είναι σε καλή κατάσταση αν και δεν χρησιμοποιείται συχνά. Η πρόταση μου έγινε δεκτή και πέσαμε και οι δύο ευχαριστημένοι για ύπνο.

Χαρακτηριστικό δέντρο στο μονοπάτι

Το επόμενο πρωί, κατά τις 8:30, ξεκινήσαμε ακολουθώντας το μονοπάτι που ξεκινάει από το καταφύγιο με κατεύθυνση Νοτιοδυτική (απλά ακολουθήστε τον μαύρο σωλήνα υδροδότησης, που οδηγεί στην “Πηγή Αποστολίδη”). Το μονοπάτι φαίνεται ότι παλιά ήταν σηματοδοτημένο με κίτρινα σημάδια αλλά υπάρχουν και πιο πρόσφατα, κόκκινου χρώματος. Μετά από περίπου 20 λεπτά περπάτημα, βρεθήκαμε σε διασταύρωση με το γνωστό “Ανάθεμα”, που οδηγεί στο οροπέδιο των Μουσών. Εκεί υπάρχει μια μεγάλη πέτρα με κίτρινο βέλος και την λέξη “Γουμαρόσταλο”. Μετά από λίγο, ο μαύρος σωλήνας έκανε βουτιά κάτω, αριστερά και λίγα μέτρα αργότερα, το μονοπάτι χώριζε στα δύο. Αριστερά οδηγούσε προφανώς στην πηγή. Συνεχίσαμε ευθεία, περάσαμε το ρέμα “Γκαβός” και σε δύο ώρες περίπου, συναντήσαμε μονοπάτι που οδηγούσε στα “Πριόνια”. Σύμφωνα με τις πινακίδες είχαμε διανύσει απόσταση 4 χιλιομέτρων από την Πετρόστουγκα και τα Πριόνια, ήταν 2,5 χλμ. μακριά.p1030094p1030096

Συνεχίσαμε την πορεία μας προς το Γομαρόσταλο, ακολουθώντας μπλε σημάδια αυτή την φορά και μετά από 30 λεπτά, βρήκαμε το μονοπάτι που ανηφόριζε για το «Γομαρόσταλο».p1030098

Εμείς ακολουθήσαμε την πινακίδα που έδειχνε προς “Καταφύγιο Α”. Μισή ώρα αργότερα συναντήσαμε το Ε4 λίγο πιο κάτω από το ελικοδρόμιο.p1030101

Σύντομα είμασταν στο καταφύγιο όπου κάναμε μια μεγάλη έκπληξη στην υπόλοιπη παρέα μας.

Συνολικά πρέπει να καλύψαμε απόσταση περίπου 7 χιλιομέτρων σε 3,5 ώρες (πάνω-κάτω). Το μονοπάτι είναι πολύ όμορφο και σε καλη κατάσταση, χωρίς πολλές ανηφόρες ή κατηφόρες. Μόνο προς το τέλος κάνει μια μεγάλη βουτιά, την οποία ακολουθεί μια σύντομη ανηφόρα. Σίγουρα προσφέρει ωραία θέα, αν και εμείς δεν την είδαμε γιατί η ομίχλη μας συντρόφευε όση ώρα περπατούσαμε. Έχει και αυτή την χάρη της όμως. Στα αρνητικά, θα μπορούσα να βάλω τα πολλά και διάφορα σημάδια που υπάρχουν στο μονοπάτι (κόκκινα, κίτρινα, μπλέ…), τα οποία μάλλον μπερδεύουν αντί να βοηθούν. Το συνιστώ ανεπιφύλκτα πάντως, σε όσους δεν το έχουν κάνει, σαν μια όμορφη, χαλαρή πεζοπορία